12. 11. 2019
2 mindoba čtení

Supersportu Bugatti Veyron nařezalo stařičké BMW M5

Bugatti Veyron byl už od svého představení na autosalonu ve Vídni v roce 2005 synonymem bohatství, síly, a nepřekonatelnosti. Představoval v té době množinu těch nemodernějších a nepokrokovějších řešení, jakých byl automobilový průmysl schopen.
Dva roky si tento vůz držel prvenství v maximální dosažené rychlosti, přičemž překonal i takové trhače asfaltu jako McLaren F1 a jemu podobné.
I když je třeba dodat, že Veyron překonal McLaren F1 pouze v rychlosti, nikoli ve zrychlení, kde se tento obstarožní britský ďábel s monstrózním atmosférických motorem rozhodně pokořit nenechal. O to větším překvapením bylo zjištění, že existuje byť těžce upravené, ale přesto stařičké obyčejné BMW M5 E34, které mu při zrychlení nedalo šanci.


Pojďme si povědět několik zajímavostí o těchto dvou soupeřích, a nakonec Vám ukážeme Corpus delicti, tedy video se zmíněným “závodem”.

Pár zajímavých informací o Bugatti Veyron

Tato pýcha koncernu Wolkswagen byla uvedena do výroby v roce 2005. Na svou dobu obsahovala mnoho zajímavých a pokrokových řešení, které byly díky výkonům tohoto vozu nutností.

Výroba vozu je těžce ztrátová

Byť se tyto informace dají upřesnit jen obtížně, je veřejnou známostí, že se cena vozu pohybuje kolem částky 1 000 000£, a jeho výrobní náklady jsou na cca pětinásobku této částky.
Bugatti Veyron

Má místo jednoho devět chladičů

Říká se, že teplo, které vyzáří motor Veyronu, by dokázalo po celou zimní sezónu vytápět až sto domácností.
Odešel Vám kotel? Kupte si Veyron smile

Veyron je pěkný “ochlasta”

Kombinovaná spotřeba Veyronu činí 23,1 l/100km, ale při maximální rychlosti vycucne 100 litrovou nádrž za 12 minut.

V zimě máte smůlu

Na Veyrona nikde neseženete zimní pneumatiky, prostě se nevyrábí. Kdo by také chtěl jezdit na sněhu s tisíci koňmi pod kapotou smile.

Král brzdění

Z maximální rychlosti je schopen zastavit za cca 10 vteřin!!!

Bojte se servisu

Jeho běžná roční servisní prohlídka stojí cca 400 000,- Kč. Výměna převodovky Ricardo kolem 2,5 mil Kč.

A nyní něco o BMW M5 E34

Bavorák je zkrátka bavorák. Luxusní řada, nicméně pořád obyčejné auto, k dostání v době jeho produkce proti Veyronu za směšný drobák. Ani jeho největší zastánci by nikdy neuvažovali o tom, že by mohlo postavit Veyronu, a ve zrychlení mu to nandat. Už jenom proto, že Veyron disponuje pokročilým systémem na kontrolu trakce, který mu umožňuje využít jeho obrovský točivý moment na maximum, a proti tomu stařičké BMW, byť napěchované grandiózním výkonem, má problém nebýt i ve vysokých rychlostech v permanentním smyku.
Je samozřejmé, že se pod kapotou BMW nenachází sériově vyráběný agregát, ale monstrózní zvíře, přeplňované dvěma obrovskými turbodmychadly, nicméně pořád jde o úpravu poměrně obyčejného vozu, kterou při dostatku znalostí, zkušeností, a peněz, může udělat téměř každý.
BMW M5 E34
Podívejte se sami, jak jejich klání dopadlo.


Zdroj: YOUTUBE