1. 12. 2019
2 mindoba čtení

11 nejúspěšnějších redukčních diet

Nespokojenost se svou váhou je jednou z nejběžnějších každodenních starostí, s kterou se lidé potýkají.

Životní styl, zaměstnání, či jen obyčejná lenost nám často pomalu, ale jistě přidává přebytečná kilíčka, a dříve či později se většina z nás dostane do stavu, kdy je už nezbytné s tím něco udělat.
Ale jak? Ono to není zase tak jednoduché. Nadváha nevzniká, vyjma genetických dispozic a hormonálních změn, sama od sebe. Má vždy nějakou příčinu, a pokud tuto příčinu neodstraníme, bude boj s nadváhou jako valit kuličku do kopce.

Připravili jsme pro Vás přehled několika populárních dietních programů, které se objevily v několika posledních letech.

Středomořská strava

Středomořská dieta je nejenom velmi chutná a velmi dobře vyvážená, ale navíc je i snadná, jednoduchá, a poměrně dobře se připravuje. detail

DASH dieta

Již 8 let se DASH dieta drží na předních místech v nejrůznějších žebříčcích, zabývajících se redukčními stravovacími plány. Je také výborná pro snížení krevního tlaku. detail

Severská (skandinávská) strava

Severská dieta v podstatě není dietou, ale velmi zdravým stravováním, které Vám přinese mimo jiných bonusů také potřebné snížení Vaší váhy. detail

Ketonová dieta

Ketonová (proteinová) dieta je výživový program, který Vám pomůže zredukovat Váš tělesný tuk bez jinak nutného hladovění či různých cvičení, ke kterým je často obtížné se přemluvit. detail

Weight Watchers Diet

V překladu dieta strážců váhy, nazývaná často též jako “bodová”. Jejím principem je dodržení nižšího podílu přijatých kalorií, než vydaných, bez ohledu na to, co jíte. detail

Flexitariánská dieta

Dieta, kterou popsal Dawn Jackson Blatner v stejnojmenné knize Flexitariánská dieta, je v podstatě vegetariánský či veganský stravovací styl, které je občas obohacen o konzumaci masných či živočišných výrobků. detail

Dělená strava

Dělená strava není v konečném důsledku klasická dieta, ale úprava jídelníčku, či až životního stylu. Potraviny dělíme do tří skupin: sacharidové, bílkovinné, a neutrální, a vhodnou kombinací jejich konzumace lze dosáhnout potřebného výsledku. detail

Breussova dieta

Místo jídla pijeme pouze zeleninové šťávy. Vzhledem k její původní délce této kůry (42 dní), se rozhodně nedá předpokládat, že bude vhodná pro každého. V současnosti je použitelná spíše jako detoxikační kůra v délce maximálně 2 dnů v týdnu. detail

Intervalová dieta

Období sníženého příjmů potravin se střídá s dny, kdy můžete jíst do sytosti, aniž by se dostavil jojo efekt. Vaše tělo ani nezjistí, že hubne. detail

Dieta doktora Atkinse

Redukční program, sestavený již v sedmdesátých letech minulého století, který má své klady i zápory. Je založen na redukci příjmu sacharidů ve třech fázích. detail

Zónová dieta

Modifikace Atkinsovy diety, vyvinutá americkým biochemikem Barry Searsem, který k redukci sacharidů připojil přesný poměr tuků, bílkovin, a sacharidů v jídle. detail