14. 11. 2019
2 mindoba čtení

Ketonová dieta – co to vlastně je?

Zhubněte i 40 Kg za 6 měsíců! Jak na to?

Dieta se smyslem

Za svůj život jsem zkusila mnoho diet. Některé úspěšné, jiné méně. Kamarádka mi řekla o Ketonové dietě (někdy bývá označována jako “Proteinová dieta”  a pochlubila se, že zhubla 40 Kg! Okamžitě jsem této dietě začala věnovat pozornost.

Co je to Ketonová dieta?

Jde o razantní úpravu jídelníčku. Cílem je dostat své tělo do stavu tzv. “ketózy”. Ketóza je stav, kdy tělo nespaluje cukr (protože téměř žádný nedostává) a tak začne spalovat tuky. Díky tomu je tato dieta tak populární a řadí se mezi ty funkční.

Co mě čekalo?

Začátky jsou vždy těžké. Nějakou dobu jsem si zvykala na razantní změnu jídelníčku. Maximální množství 40 gramů sacharidů denně mi zprvu přišlo poměrně dosti omezující. Kromě jídla jsem začala věnovat větší pozornost pohybu, ale výsledek stojí za to.

Poraďte se

Nikdy se žádnou dietou nezačínejte tak, že si o ní někde něco přečtete. Já se radila s dietologem. Ten mi vypracoval jídelníček a doporučil doplňky stravy. Tato dieta je dvojsečná. Má skvělé výsledky, ale při “domácím proceduře” může vyvolat zdravotní problémy.

Co se jí a pije u Ketonové?

Strava je složená z bílkovin a tuků. Na sacharidy prostě zapomeňte. Zároveň musíte denně vypít poměrně dost tekutin. Já do sebe dostávala 3 l čisté vody + proteinový nápoj.

Povolené potraviny jsou:

  • mléčné výrobky
  • maso
  • vejce
  • luštěniny
  • zelenina (nesmí být sladká)
  • ořechy všeho druhu
  • ryby
  • proteinové nápoje

Důležitá je pestrá strava pro přísun vitamínů.

Výhody a nevýhody Ketonové diety

Faktem je, že tato dieta není pro každého. Opravdu podstoupení konzultuj s lékařem. Teprve výsledky testů řeknou, zda jste ve vhodném rozpoložení tuto dietu podstoupit. Ale její výsledky jsou opravdu ohromující!

rychlý a viditelný úbytek váhy

lepší vylučování toxických látek z těla

celková očista organismu

nehladovíte

nevyvážená strava

při nedodržování postupů může uškodit organizmu

není vhodná pro každého

Varování: výše uvedený text má pouze informativní charakter, a jeho aplikace je vždy na osobní odpovědnost čtenáře. Vždy doporučujeme jakékoli stravovací změny provádět s ohledem na Váš současný zdravotní stav, a po dohodě s ošetřujícím lékařem, či odborníkem na stravovací postupy.