1. 12. 2019
2 mindoba čtení

Ketonová dieta

Ketonová dieta (nebo-li proteinová, bílkovinná, či nízkosacharidová dieta) donutí Vaše tělo spalovat tuky na bázi tvz. ketózy.
Jde o vyvolání poměrně specifického stavu ve Vašem těle, při kterém se začnou vytvářet tvz. ketolátky. Tyto ketolátky způsobí, že Vaše tělo začne spalovat tuky, uložené v partiích, v kterých je mít nechcete. V podstatě bude Vaše tělo hubnout za Vás, a to bez jinak nutného cvičení.

Jak na dietu

Ketonová dieta, ostatně jako většina dalších, je založena na poměrně důrazné změně Vašeho jídelníčku. Když chcete zhubnout, nezbývá Vám než buď hodně cvičit, nebo jinak (či málo) jíst.

Ketonová dieta není jen tak nějaká změna jídelníčku. Jde o poměrně razantní proces, který ve svém těle vyvoláte, a který, pokud jej nebudete mít pod kontrolou, může více uškodit, než přinést užitek.
Ideálním přístupem je porada s diabetologem, který zná Váš zdravotní stav lépe, než Vy, a který je schopen odhadnout míru, která je pro Vás ještě bezpečná.
Rozhodně nevěřte prodejcům ketonových diet, kteří tvrdí, že konzultace s odborníkem není nezbytná.

Odměnou Vás však bude jeden z nejrychlejších úbytků na váze, dosahujících slušný počet kilogramů za jeden měsíc.

Co jíme a čeho se vyvarujeme

Zapomeneme zcela na sacharidy. Jakékoli cukry jsou v tomto případě nepřijatelné, a jejich příjem způsobí, že se Vám ketóza v těle nespustí v dostatečné míře. Při dietě požíváte pouze tuky a bílkoviny.
Co nám tedy zbývá:

  • maso,
  • mléčné výrobky,
  • luštěniny,
  • vejce,
  • zelenina (kromě sladké),
  • ryby,
  • všechny druhy ořechů,
  • proteinové nápoje,

Chcete-li si něčeho dopřát, nejprve zkontrolujte, zda potravina neobsahuje cukry. Pokud ano, vyberte lepší nápad.

Express Diet – proteinová dieta na 5 dní

Dietní výživový program Express Diet je modifikací ketonové diety na pětidenní cyklus. Vychází ze stejného mechanismu navození stavu ketózy ve Vašem těle, jen jde o zrychlený proces.

U Express Diet stejně jako u dlouhodobé ketonové diety důrazně doporučujeme konzultaci s odborníkem. Škody, které může nesprávné použití způsobit, mohou být velké.

Výhody a nevýhody Ketonové diety

Netrpíte hladem

Rychle snižujete váhu

Detoxikujete organismus

Nezbytná konzultace s odborníkem

Není vhodná pro každého

Varování: výše uvedený text má pouze informativní charakter, a jeho aplikace je vždy na osobní odpovědnost čtenáře. Vždy doporučujeme jakékoli stravovací změny provádět s ohledem na Váš současný zdravotní stav, a po dohodě s ošetřujícím lékařem, či odborníkem na stravovací postupy.