1. 12. 2019
3 mindoba čtení

Weight Watchers Diet

Dietní program Weight Watchers je proti ostatním poměrně starý. Vznikl již v roce 1963 v Queensu (části New Yorku), a byl postupně sestaven skupinou kamarádek, které se scházely, a diskutovaly o vyživě a jejím vlivu na tělesnou váhu. Později vznikl nápad ohodnotit každou potravinu počtem bodů na základě obsahu tuku, kalorií, bílkovin a cukru, který byl později pojmenován jako SmartPoints.
Za poměrně dlouhou dobu své existence ušel program Weight Watchers dlouhou cestu, našel si mnoho příznivců, a stal se plnohodnotným komerčním projektem, který můžete objevit na adrese www.weightwatchers.com

Jak funguje Weight Watchers

Jak už bylo uvedeno, dietní systém Weight Watchers je založen na kvalifikaci potravin podle bodového systému. Podle počtu bodů jednotlivých potravin se sestavují jídelníčky, jejichž cílem je optimalizace přijímané stravy za účelem snížení tělesné váhy.
Každý účastník programu má přidělený počet bodů na den (vzhledem ke svým tělesným dispozicím), a tento počet bodů v zkonzumovaných potravinách nesmí přesáhnout.
Na zjištění bodového statusu potravin existuje už aplikace pro mobilní telefony Weight Watchers Foods, kde najdete 100 obodovaných základních potravin zdarma plus mnoho dalších informací.
Potraviny s vyšším obsahem bílkovin mají nižší bodové ohodnocení, než potraviny s vyšším obsahem nasycených tuků a cukru. Zkrátka méně bodů znamená zdravější potravinu, přičemž existují i potraviny s nulovým počtem bodů, které nemusíte nijak vážit, a v podstatě jich můžete sníst dle Vaší libosti (do určité míry).

Za dietu Weight Watchers se platí

Program Weight Watchers je komerční, tedy jeho plnohodnotné využití je možné pouze v případě uhrazení jeho ceny ve formě členských příspěvků, která je v případě využití mobilní aplikace a měsíčního plánu cca 19.97$ (kompletní ceník [ENG]). Program bylo možné využívat i po zakoupení knihy Weight Watchers New Complete Cookbook (ENG), kde najdete cca 500 receptů (v současné době nebyl nalezen prodejce v ČR).

Pomůže Vám Weight Watchers zhubnout?

Cílem dietního programu Weight Watchers je pomalé, ale kontinuální hubnutí. Tedy nic rychlého a drastického, ale konzistentní proces, který nezatíží Vaše zdraví, a pomalu nutí tělo spalovat tuky, bez toho, abyste museli hladovět či mučit se hodinami sportování.

Co budete jíst?

Paleta potravin, které je možné jíst je opravdu široká. V podstatě ani v programu nenajdete žádné zakázané, pouze s vysokým bodovým ohodnocením, které nejsou vhodné pro udržení Vašeho přídělu bodů pro stravu na celý den.

Ideální potraviny

  • Kvalitní bílkoviny (kuře bez kůže, tofu, vejce, ryby, měkkýši, beztučné jogurty)
  • Zelenina bez škrobu (zelená, chřest, brokolice, květák, papriky)
  • Ovoce (čerstvé, zmrazené, neslazené konzervované)
  • Zdravé sacharidy (hnědá rýže, ovesné vločky, sladké brambory, celozrnné produkty a fazole)
  • Zdravé tuky (olivový olej, avokádo a ořechy)

Pokud si budete chtít dopřát něčím dobrý, ale s vysokým bodovým ohodnocením, můžete. Jen musíte u ostatních potravin na den ubrat, abyste se do denního bodového rozpočtu vešli.

Výhody a nevýhody Weight Watchers Diet

Netrpíte hladem

Zakázané potraviny nejsou

Pomalejší úbytek váhy

Za dietní program platíte

Varování: výše uvedený text má pouze informativní charakter, a jeho aplikace je vždy na osobní odpovědnost čtenáře. Vždy doporučujeme jakékoli stravovací změny provádět s ohledem na Váš současný zdravotní stav, a po dohodě s ošetřujícím lékařem, či odborníkem na stravovací postupy.